Pedagógusként dolgozol és egyre kilátástalanabbnak érzed a helyzeted?
Nem vagy egyedül
Az idei tanév során nehéz helyzetben voltunk, amikor toborozni kezdtük az osztályokat az Országos Osztálykirándulás – Kamaszfesztiválra.
Vívódtunk, hogy egy olyan tanévben, amikor rengeteg jogsértést szenvedtek el az oktatásban dolgozók, kérhetjük-e tőlük az osztálykirándulás megszervezésével járó túlmunkát, miközben tudjuk, hogy az egyik fő probléma, hogy a pedagógusok túlmunkájukért járó juttatásokat nem kapják meg munkaadóiktól.
Toboroztunk ugyan, de nem teljes hittel, hiszen ha egyetértünk azzal, hogy ne vállaljatok többletmunkát, akkor nem mondhatjuk, hogy de a Kamaszfesztre azért mégis hozzátok el osztályotokat.
Mindeközben azt is tudjuk, hogy a kamaszoknak mindennél fontosabb, hogy részt vegyenek kortársaikkal közös eseményeken.
Erre az ambivalens helyzetre próbáltunk reagálni azzal, hogy a Kamaszfesztivál hagyományos országos osztálykirándulás koncepcióját kibővítve a kamaszok életében meghatározó szereplők számára is készülünk programokkal.
Így lett az, hogy az idei fesztivál fókuszába a kamaszok életét meghatározó kapcsolatokat, élettereket, társadalmi környezetet állítjuk, hogy vonjunk egy mérleget.
Milyen mozgástere van a szülőnek a pedagógusnak a fenntartónak abban,
- hogy a változó világban való boldogulásra és boldogságra képes felnőtteket neveljenek
- hogy képesek legyenek hitelesen átadni azokat a kompetenciákat, amelyek a méltó élethez kellenek
- hogy a digitális kor kihívásaihoz alkalmazkodni, azokra reagálni képes tudást adjanak át
Alapkérdések, a jelen körülményei között mégis nagyon távolinak tűnnek.
Ezért arra jutottunk, szervezünk egy országos pedagógustalálkozót, ahol átbeszélhetjük a mozgástereket.
Szeretettel meghívunk 2023. május 26-27-én Szentendrére, a Kamaszfesztivál mellett rendezendő Országos Pedagógus Fórumra, ahol két fontos dolgot teszünk.
Ha elfogadod meghívásunkat, kérünk, a gombra kattintva jelentkezz!